News

با انتظار خبر توسعه هوش مصنوعی اپل این شرکت توانست ۷۱ میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کند

با انتظار خبر توسعه هوش مصنوعی اپل این شرکت توانست 71 میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کند

هوش مصنوعی شرکت اپل

روز چهارشنبه پس از گزارش بلومبرگ در مورد توسعه هوش مصنوعی توسط شرکت اپل و بلند پروازی‌های این شرکت درمورد هوش مصنوعی، سهام شرکت اپل تا ۲٫۳ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود رسید. البته این افزایش کمی بعدتر به کمتر از ۱ درصد رسید، اما بازهم این اتفاق ۷۱ میلیارد دلار به ارزش بازار شرکت اپل اضافه کرد و باعث شد ارزش کل بازار اپل به ۳٫۱۲ تریلیون دلار برسد که یک رکورد برای این شرکت محسوب می‌شود.

سود یک روزه شرکت اپل معادل کل ارزش‌گذاری بازار شرکت‌های بزرگی مانند مایکرون (Micron) و ویست منیجمنت (Waste Managment) است و بیشتر از کل ارزش بازار ۳۹۰ شرکت حاضر در شاخص S&P 500 است. طبق گفته بلومبرگ، اپل مشغول توسعه یک چت‌بات اختصاصی برای رقابت‌ با ChatGPT است؛ اما این چت‌بات تا سال ۲۰۲۴ از راه نمی‌رسد. گفته می‌شود برخی از کارمندان اپل استفاده از چت‌بات این شرکت را شروع کرده‌اند.

 

هوش مصنوعی اپل IDH

هوش مصنوعی شرکت اپل

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اپل به‌عنوان با ارزش‌ترین شرکت دنیا رویکرد محتاطانه‌ای در قبال هوش مصنوعی و پتانسیل‌هایی که در این زمینه دارد، در پیش گرفته است، درحالی‌که شرکت‌هایی مثل مایکروسافت گوگل و متا به‌سرعت ابزارهای خودشان را به این فناوری مجهز کردند و برنامه‌های دقیقی در مورد نحوه استفاده از فرصت‌های بازار هوش مصنوعی دارند. مایکروسافت روز سه شنبه پس از اعلام اشتراک ۳۰ دلاری مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی خود، تا ۶ درصد افزایش یافت. بلومبرگ گفت، اکنون اپل در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی مولد است تا بتواند به OpenAI و موفقیت عظیمی که با انتشار ChatGPT در سال گذشته به دست آورد برسد.

بر اساس این گزارش، سازنده آیفون پروژه هوش مصنوعی خود را Ajax نامگذاری کرده است که شامل ایجاد یک سرویس چت بات است که برخی از مهندسان آن را Apple GPT می‌نامند. در این راستا اپل یک صفحه حرفه‌ای و بسیار کامل با ۱۷۹ فرصت شغلی باز، جهت استخدام مهندسین با تجربه در زمینه زیرساخت‌های یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و یادگیری تقویتی و پردازش زبان طبیعی و فناوری‌های گفتار اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، فشار هوش مصنوعی در اپل در ماه‌های اخیر به یک تلاش بزرگ تبدیل شده است و چندین تیم در این شرکت در پروژه Ajax همکاری می‌کنند.

 

برخی از کارهایی که در این زمینه درحال انجام است، شامل رسیدگی به نگرانی‌های بالقوه حریم خصوصی مرتبط با هوش مصنوعی می‌شود، زیرا اپل مدت‌هاست به داشتن قوانین سخت‌گیرانه حریم خصوصی افتخار می‌کند. در یک تماس کنفرانسی در ماه می، تیم کوک، مدیر عامل اپل گفت که وقتی صحبت از فناوری هوش مصنوعی می‌شود هنوز تعدادی مسئله و مشکل وجود دارد که باید حل شوند و این شرکت قابلیت‌های هوش مصنوعی را در محصولات خود بر اساس یک پایه بسیار متفکرانه، پیاده‌سازی خواهد کرد. به گفته بلومبرگ، جدا از پیشرفت‌های کوچک در قابلیت جستجوی عکس‌ها و نقشه‌های اپل و همچنین سیری برای کاربران آیفون، اپل همچنان فاقد یک استراتژی روشن و قاطع در زمینه ارائه فناوری‌های هوش مصنوعی به مصرف‌کنندگان است.

 

 

منبع:

https://www.businessinsider.in/stock-market/news/apple-just-added-71-billion-in-market-value-on-news-its-developing-an-apple-gpt-ai/amp_articleshow/101967430.cms

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

 

آیا اینترنت فیبر نوری با TD-LTE تفاوت دارد؟

تعریف و مقایسه TD-LTE و FD-LTE در ارتباطات سلولی

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *