آموزشی

بهترین مکان برای قرار دادن مودم بی‌سیم کجاست

بهترین مکان برای قرار دادن مودم بی‌سیم کجاست

بهترین مکان برای قرار دادن مودم بی‌سیم کجاست

در این مقاله چند نکته درمورد بهترین مکان برای قرار دادن مودم بی سیم، می‌پردازیم. همراه ما باشید.

شبکه بی‌سیم (وای فای) از جمله ابزارهایی است که امکان اتصال دستگاه‌ها به اینترنت اتصال و به یکدیگر را فراهم می‌سازد. هنگامی که با استفاده از یک مودم روتر بی‌سیم به اینترنت متصل شده‌اید، درواقع از فناوری وای فای استفاده کرده‌اید. این فناوری با استفاده از سیگنال‌های رادیویی که به اطراف منتشر می‌شود کار می‌کند. قرار دادن مودم روتر بی‌سیم می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت و پایداری امواج وای فای دریافتی شما داشته باشد. همه چیز از تداخل الکتریکی و موانع گرفته تا محلی که برای قرار دادن مودم خود انتخاب می‌کنید، در میزان امواج دریافتی وای فای مهم هستند. جابجایی مودم روتر لزوما سرعت اینترنت شما را سریع‌تر نمی‌کند، اما بدون شک سیگنال دریافتی آن را پایدارتر می‌کند که می‌تواند برای تماشای ویدیو یا بازی آنلاین بسیار مهم باشد.

 

بهترین جا برای مودم وای فای IDH

 

 

  • مودم روتر را در مرکز قرار دهید.

مودم روترها سیگنال بی‌سیم را از همه جهات و به‌صورت دایره‌ای ارسال می‌کنند. این بدان معناست که هرچه بتوانید آن را در مرکز قرار دهید، پوشش کلی محلی که در آن از مودم استفاده می‌کنید، بهتر خواهد بود. قرار دادن مودم روتر در نزدیکی یک پنجره به این معنی است که شما سیگانال وای فای را به همان اندازه که به داخل پخش می‌کنید به خارج محیط هم انتقال می‌دهید. درنتیجه ممکن است قسمتی از قوی‌ترین سیگنال وای فای را به بیرون از پنجره ارسال کنید. دلیل دیگر برای قرار دادن مودم روتر در مرکز محل استفاده این است که از دسترسی دیگران به وای فای خود، جلوگیری کنید. اگر شبکه بی‌سیم شما توسط دستگاه‌های خارج از خانه یا محل کار شما قابل دریافت نباشد، احتمال اینکه شبکه شما در معرض خطر هک شدن یا استفاده شدن قرار بگیرد بسیار کمتر است.

 

قرار دادن مودم در مرکز خانه IDH

 

  • مودم را در آشپزخانه نگذارید.

جدا از خطر ریختن مواد چرب و چسبناک روی روتر، توصیه نمی‌شود آن را در هر جایی از آشپزخانه خود قرار دهید (خانم‌ها خوشحال می‌شوند). از آنجایی که روترها از سیگنال‌های رادیویی برای کارکردن استفاده می‌کنند، وسایل الکترونیکی و سطوح فلزی بزرگ می‌توانند سیگنال شما را جذب کرده و مختل کنند. مخصوصا وسایلی مثل مایکروویو تداخل زیادی ایجاد می‌کنند زیرا این وسایل از همان کانال ۲٫۴ گیگاهرتز مانند روترهای بی‌سیم استفاده می‌کنند، بنابراین وقتی این وسایل روشن هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند با سیگنال بی‌سیم مودم تداخل ایجاد می‌کنند.

  • آنتن یا آنتن‌ها را تنظیم کنید.

تاثیر تنظیمات آنتن در کیفیت امواج دریافتی را دست کم نگیرید. آنتن بخشی از مودم است که وظیفه پخش امواج را برعهده دارد. بسیاری از مودم روترهای بی‌سیم، قابلیت چرخش و تنظیم آنتن را دارند. توصیه می‌شود آنتن یا آنتن‌های مودم خود طوری تنظیم کنید تا بهترین سیگنال دریافتی را داشته باشید. به عنوان یک قاعده کلی، اگر در یک طبقه می‌خواهید سیگنال داشته باشید بهتر است آنتن را به‌صورت عمودی و رو به بالا تنظیم کنید یا می‌توانید آنتن مودم را به طرف محلی که بیشترین استفاده را دارید بچرخانید.

اگر می‌خواهید در دو طبقه از سیگنال وای فای استفاده کنید، بهتر است مودم خود را بین طبقات قرار داده و آنتن ها را به طرفین بچرخانید و به‌صورت افقی تنظیم کنید. اگر مودم شما آنتن داخلی داشته و قابلیت اتصال آنتن خارجی هم دارد یا آنتن خارجی با قابلیت جداسازی دارد، می‌توانید آنتن خارجی یا آنتنی قوی‌تر و مطابق با مودم خود تهیه کنید تا قدرت پخش امواج بیشتری داشته باشید.

  • از دیوارها دوری کنید.

امواج رادیویی قابلیت عبور از دیوار را دارند اما هرچه ضخامت دیوار بیشتر باشد امواجی که عبور می‌کنند هم ضعیف‌تر می‌شوند. اگر دیوارهای شما آجری یا بتونی باشند انتقال امواج وای فای سخت‌تر می‌شود زیرا توسط دیوارها جذب می‌شوند و میزان بسیار کمی از دیوار عبور خواهد کرد. اگر می‌خواهید مودم را در اتاق بگذارید بهتر است در نزدیکی درب اتاق که باز که باز است یا در اتاقی که در مرکز قرار دارد، قرار بگیرد تا سیگنال بتواند بدون مانع به بقیه خانه یا محل کار برسد.

 

 

بهترین مکان برای مودم IDH

 

  • مودم روتر را در فضای باز قرار دهید.

برخی افراد ترجیح می‌دهند مودم روترهای خود را در کمد یا پشت مبل پنهان کنند. اما توصیه می‌شود همیشه مودم روتر خود را جایی قرار دهید تا قابل مشاهده باشد، زیرا قرار دادن مودم در جایی که پنهان شده باشد کارآیی آن را کاهش می دهد و تأثیر منفی بر سیگنال دریافتی شما می‌گذارد.

  • مودم را دور از وسایل الکترونیکی قرار دهید.

هنگام قرار دادن مودم از تأثیر وسایل الکترونیکی قافل نشوید. تلفن‌های بی‌سیم، مانیتورهای کودک و سایر دستگاه‌هایی که از سیگنال‌های رادیویی برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند مشکل‌ساز می‌شوند، زیرا این دستگاه‌ها کانال را شلوغ کرده و باعث اختلال در امواج مودم می‌شوند.

  • مودم را کف زمین نگذارید.

قرار دادن مودم روتر روی زمین عملکرد آن را ضعیف می‌کند، زیرا قسمتی از امواج توسط زمین جذب می‌شوند. سعی کنید روتر خود را در قسمت میانی و روی یک میز قرار دهید تا پوشش بهتری داشته باشید.

  • آینه و آکواریم و موانع فلزی.

شاید عجیب به نظر برسد، اما آکواریوم ماهی، آینه‌ها و موانع فلزی هم دشمن امواج WiFi هستند. آب سیگنال Wi-Fi را جذب می‌کند، بنابراین قرار دادن مودم در کنار آکواریوم احتمالاً تأثیر منفی بر امواج آن دارد. قرار دادن مودم در نزدیکی آینه نیز باعث انعکاس امواج رادیویی می‌شود که می‌تواند با پراکندگی و تداخل سیگنال، تأثیر منفی بر عملکرد آن داشته باشد. همچنین مراقب میزها، کمدهای بایگانی یا هر مانع فلزی دیگری باشید. زیرا این مواد امواج رادیویی را جذب کرده یا بازتاب می‌دهند، بنابراین قراردادن مودم در اتاقی که اشیاء فلزی زیادی قرار دارد، پشت تلویزیون یا در اتاق‌خواب که احتمالا آینه دارد کار درستی نیست.

  • مکان‌های مختلف را آزمایش کنید.

به اولین مکانی که مودم روتر بی‌سیم خود را قرار داده‌اید بسنده نکنید. با تغییر مکان روتر خود امتحان کنید تا ببینید که آیا قدرت سیگنال در دستگاه‌های مختلف شما بهبود می‌یابد یا خیر. این کار می‌تواند به شما کمک کند مکان مناسب را پیدا کنید و قوی‌ترین اتصال Wi-Fi ممکن را داشته باشید.

 

 

منبع:

https://www.plus.net/broadband/discover/where-put-router-improve-wireless-signal/

 

 

همچنین خواندن مطالب زیر توصیه می شود:

عیب یابی شبکه: شبکه خانگی یا محل کارتان را عیب‌ یابی کنید.

آموزش استفاده از نرم افزار DNS Benchmark به منظور افزایش سرعت اینترنت

آموزش راه اندازی DDNS و کانفیگ کردن مودم های هوآوی برای این منظور(۰ تا ۱۰۰)

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *