آموزشی, News

آیا مودم گیمینگ می‌تواند پینگ شما را کاهش دهد؟

آیا مودم گیمینگ می‌تواند پینگ شما را کاهش دهد؟ IDH

در مقاله، آیا مودم گیمینگ می تواند پینگ شما را کاهش دهد، قصد داریم توضیحات جامعی درباره ی مودم های گیمینگ  برای شما بگوییم، با IDH همراه باشید.

 

 

آیا مودم گیمینگ می‌تواند پینگ شما را کاهش دهد؟

 

این روز‌ها بازی‌های آنلاین بسیار محبوب هستند. ولی واقعا آیا مودم گیمینگ می‌تواند پینگ شما را کاهش دهد؟

در واقع، حدود ۲٫۵ میلیارد گیمر در جهان وجود دارد که از این بازی‌ها در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی لذت می‌‎برند. این عدد نشان می‌دهد که بازی دیگر مربوط به کنسول‌های سگا در سال‌های گذشته نیست. به لطف قابلیت‌های پهنای باند پیشرفته، اکنون بازی‌ها تا حد زیادی به صورت آنلاین انجام می‌شود. برای اینکه یک گیمر آنلاین باشید، همیشه به اتصالات فوق سریع نیاز نیست، زیرا اینترنت امروزی می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی در سراسر جهان نیاز همه افراد را برطرف کند و مودم گیمینگ به گیمر‌ها اجازه می‌دهد تا در بازی‌های چند نفره با سایر گیمر‌های واقع در هر کشوری، شرکت کنند.

هر گیمری به شما خواهد گفت که برای داشتن یک تجربه بازی موفق، به پهنای باند قوی و در دسترس بودن شبکه، سطوح بالا برای ذخیره‌سازی داده و تنظیمات بازی راحت نیاز دارید. اما یکی از جنبه‌های مهم یک تجربه بازی خوب، تجربه‌ای که معمولاً برای کاربران عادی اینترنت شناخته شده نیست، پینگ است.

 

 

پینگ چیست؟

 

مودم گیمینگ رومیزی IDH

 

پینگ مدت زمانی را که رایانه یا دستگاه بازی شما برای جمع‌آوری مگابیت داده از سرور‌های اینترنتی واقع در هر نقطه از جهان صرف می‌کند، اندازه‌گیری می‌کند. پینگ سیگنال واقعی است که برای جمع‌آوری و انتقال داده‌ها از سرور‌ها ارسال می‌شود. این معمولاً یک فرآیند سریع است که برای یک وب گرد معمولی اهمیتی ندارد، اما پینگ آهسته دشمن گیمر‌ها است.

 

اهمیت پینگ

به زبان ساده، پینگ مشخص می‌کند که آیا تجربه بازی شما سرگرم‌کننده است یا خسته‌کننده. سایر گیمر‌هایی که با آن‌ها بازی می‌کنید به پینگ شما بستگی دارند، زیرا تعیین می‌کند با چه سرعتی حرکت خود را در بازی انجام دهید، و به نوبه خود، سرعت حرکت آن‌ها را تعیین می‌کند. اگر پینگ خوبی دارید و حریفتان ندارد، به احتمال زیاد با برد کنار می‌روید.

پینگ آهسته می‌تواند مانع از دیدن حریف با زمان کافی برای پوشش در کسری از ثانیه شود، به این معنی که چند فریم عقب می‌مانید و جان خود را از دست می‌دهید و اگر پینگ حریف شما سریعتر از پینگ شما باشد، دفاع از خود در برابر حملات تقریباً غیرممکن است.

 

سطح پینگ ایده‌آل

 

مودم رومیزی 4G B311 هواوی

 

 

پینگ در میلی ثانیه (ms) اندازه‌گیری می‌شود و هر چه پینگ شما به صفر نزدیکتر باشد، بهتر است. پینگ زیر ۲۰ میلی ثانیه بسیار خوب است و کمی کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه متوسط است. اگر چیزی بالاتر از ۱۵۰ میلی‌ثانیه را تجربه کنید، تاخیر در بازی را تجربه خواهید کرد.

 

انتخاب سیم (اترنت) یا بی‌سیم (Wi-Fi) برای بازی آنلاین و نرخ پینگ پایین

برای بازی، اتصال سیمی چیزی است که به آن نیاز دارید، چرا؟ زیرا اتصال قابل اعتمادی را به شما ارائه می‌دهد و با تاخیر مواجه نخواهید شد و ارزان قیمت است. علاوه بر این، یک اتصال اترنت قادر است سیگنال‌ها را سریع‌تر و به روشی امن منتقل کند.

با این حال، انتخاب بین اتصالات سیمی یا بی‌سیم نیز به وضعیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر خیلی دور از مودم گیمینگ نشسته‌اید، اتصال بی‌سیم به هیچ وجه به شما کمکی نمی‌کند. در عوض، با چندین مشکل قطع اتصال مواجه خواهید شد.

اما از طرف دیگر، اگر اتصال سیمی را انتخاب کنید، هیچ مشکلی در اتصال وجود نخواهد داشت زیرا اینترنت مستقیماً از مودم به کنسول بازی یا رایانه شخصی شما می‌آید. در نتیجه، هیچ دستگاهی در این بین نخواهد بود که بتواند داده‌ها را بخورد. بنابراین نحوه کاهش پینگ در اتصال اترنت است.

مودم دو باند یا سه باند، برای گیمینگ

 

مودم رومیزی گیمینگ و بازی انلاین IDH

 

هر مودم گیمینگ که ارزش خرید را داشته باشد، باید حداقل دو باند رادیویی را ارائه دهد. باند ۲٫۴ گیگاهرتز پرکاربردترین باند است و نسبت به باند ۵ گیگاهرتز شلوغ‌تر است. در باند ۲٫۴ گیگاهرتز، برد بسیار بهتری خواهید داشت، اما نمی‌تواند با سرعتی که با ۵ گیگاهرتز دریافت می‌کنید، مطابقت داشته باشد. باید توجه داشته باشید که باند‌های مختلف می‌توانند بر عملکرد تأثیر بگذارند. اگر سیستم بازی شما در نزدیکی مودم قرار دارد، باند ۵ گیگاهرتز بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. اگر دستگاه‌های متعددی دارید که به شبکه خود متصل هستند،

برای خرید یک مودم پرسرعت گیمینگ، مودم سه باند بهترین گزینه برای شماست، به خصوص اگر از توسعه‌دهنده‌های برد برای رسیدن به گوشه‌های دور خانه خود استفاده می‌کنید. مودم‎‌های سه باند، باند دوم ۵ گیگاهرتز را اضافه می‌کنند که می‌توانید آن را به دستگاه‌ها یا برنامه‌های خاصی اختصاص دهید. برای مثال، می‌توانید یک باند ۵ گیگاهرتز را فقط برای بازی رزرو کنید و از باند دیگر ۵ گیگاهرتز برای برنامه‌های با پهنای باند بالا مانند پخش ویدیو، انتقال فایل‌های حجیم استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود باند شلوغ‌تر ۲٫۴ گیگاهرتز برای کار‌های روزمره مانند وب گردی و اتصال به دستگاه‌های خانه هوشمند مانند چراغ‌ها، دوربین‌ها، قفل‌ها و سیستم‌های امنیتی آزاد باشد.

معرفی مودم ۴G

شبکه‌های ۴G ذاتاً غیرقابل پیش‌بینی هستند. این بدان معناست که اگرچه در مکان‌ها، زمان‌ها و محیط‌های ایده‌آل، عملکرد یک مودم گیمینگ ۴G می‌تواند فوق‌العاده باشد، اما هیچ تضمینی برای دستیابی به این نتیجه در هر بار وجود ندارد. در واقع، به دلیل محو شدن سریع، آهسته محو شدن، ازدحام شبکه و بسیاری عوامل دیگر، عملکرد شما ممکن است به طور قابل توجهی در عرض چند میلی ثانیه تغییر کند. بنابراین، می‌توان فرض کرد که شبکه‌های ۴G غیرقابل پیش‌بینی هستند.

معرفی مودم ۵G

فناوری ۵G عملاً جهان را تحت کنترل خود درآورده است و نوید سرعت داده‌های سریع‌تر و تاخیر کمتر را می‌دهد. منطقی است که شرکت‌های تلفن همراه این سرعت‌های سریع را به یک سرویس اینترنت خانگی ۵G تبدیل کنند. اما آیا زمان آن رسیده است که برای جایگزینی، یک مودم ۵G جدید بخرید؟ پاسخ احتمالاً نه است، حداقل تا زمانی که ۵G در سراسر کشور رواج پیدا کند.

مودم ۴ جی یا ۵ جی

سرعت بالای مرور و دانلود سریع ۵G و تا حدی ۴G به خوبی مستند شده است. شبکه‌های فوق سریع ۴G و ۵G برای کسانی که بازی‌های آنلاین مورد علاقه خود را انجام می‌دهند، می‌توانند هیجان بالایی را به ارمغان آورند. ما در مورد کسانی صحبت می‌کنیم که دوست ندارند در بازی‌های آنلاین شکست بخورند. در چنین محیط رقابتی یک اتصال اینترنتی خوب اغلب می‌تواند تفاوت بین مرگ و زندگی باشد. شبکه‌های ۴G پینگ‌های کمتری نسبت به شبکه‌های ۳G ارائه می‌کنند که در نتیجه یک محیط آنلاین بهبود یافته است، در حالی که افزایش پهنای باند و سرعت دانلود آن نیز برای گیمر‌ها سودمند است و ۵G همه این موارد را بیشتر بهبود می‌بخشد.

  • پینگ در مودم ۴ جی و ۵ جی

مهمترین چیز در یک محیط آنلاین، به ویژه در بازی‌های تیراندازی و استراتژیک سریع، یک پینگ مناسب است. پینگ (یا تاخیر) زمانی است که طول می‌کشد تا یک درخواست به سرور بازی ارسال شود و دوباره برگردد.

اتصالات ۳G پینگ‌هایی با میانگین حدود ۱۰۰ میلی ثانیه ارائه می‌دهند، در حالی که در شبکه‌های ۴G اولیه که به حدود ۷۰ تا ۸۰ میلی ثانیه کاهش یافته بود، اکنون در شبکه‌های پیشرفته ۴G در سال ۲۰۲۲ با تاخیر کمتر از حدود ۳۰ تا ۵۰ میلی ثانیه مواجه هستیم.

با میانگین تاخیر در حدود ۲۹ تا ۳۳ میلی‌ثانیه بر اساس داده‌های سال ۲۰۲۱، در ۵G این ارقام حتی پایین‌تر می‌شوند. بنابراین آن‌ها به طور کلی نتایج خوبی هستند و در آینده می‌توانیم شاهد کاهش تاخیر ۵G تا ۱ میلی ثانیه باشیم.

با توجه به اینکه در حال صحبت از میلی‌ثانیه‌ها هستیم، که ممکن است روی کاغذ تفاوت چندانی به نظر نرسد، اما گیمر‌های سخت‌گیر می‌دانند که وقتی پینگ‌ها به بالای ۱۰۰ برسند، می‌توانند بر توانایی شما برای رقابت در بازی‌های سریع تأثیر بگذارند. با مودم ۴ جی عکس‌های شما به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از ۳G ثبت می‌شوند، به این معنی که شانس بسیار بیشتری برای برنده شدن خواهید داشت و در مودم ۵ جی شما مزیت بزرگ‌تری خواهید داشت.

  • سرعت دانلود و آپلود سریعتر

اگر در حال به‌روزرسانی بازی مورد علاقه خود با سرعت حلزون هستید، احتمالاً در ۳G گیر کرده‌اید. شبکه ۴G تقریباً پنج برابر سریع‌تر از یک شبکه استاندارد ۳G است. باید میانگین سرعت دانلود را در اکثر شبکه‌های ۴G در حدود ۲۲ مگابیت در ثانیه مشاهده کنید. البته، این سرعت فقط برای ۴G است، و همه این شبکه‌ها در ۵G حتی سریع‌تر هستند. توجه داشته باشید که سرعت‌های واقعی از شبکه‌ای به شبکه دیگر متفاوت است و سرعت‌های گزارش شده نیز بسته به داده‌ها، متفاوت است.

آپلود نیز مهم است، از آنجایی که آپلود کندتر از دانلود است، بنابراین انتظار می‌تواند طولانی‌تر باشد، اما نگران نباشید زیرا ۴G سرعت آپلود را تا ۲۰ برابر سریع‌تر از ۳G ارائه می‌دهد. اطلاعات کمتری در مورد سرعت آپلود ۵G وجود دارد، اما بر اساس گزارش سپتامبر ۲۰۲۱، میانه بین ۱۱٫۷۴ مگابیت در ثانیه تا ۱۹٫۶۹ مگابیت در ثانیه تخمین‌زده شده است که بسیار سریعتر از ۴G است.

مودم گیمینگ چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، یک مودم بازی به طور خاص برای ارائه پینگ کم و تاخیر کم هنگام بازی آنلاین طراحی شده است. همچنین، هنگام اجرای بازی با کابل LAN، اتصال سریع را فراهم می‌کند. آن‌ها ویژگی‌های بیشتری دارند که تفاوت را هنگام بازی با آن‌ها و بدون استفاده از آن‌ها ثابت می‌کند. بهترین مودم گیمینگ تجربه یک بازی خوب و یک محیط بازی بی‌نظیر و واقع‌گرایانه را به شما ارائه می‌دهد.

  • تفاوت مودم گیمینگ و معمولی

تفاوت اصلی بین مودم گیمینگ و معمولی در نحوه اجرای شبکه است. علاوه بر این دارای ویژگی‌های زیر است:

  1. اتصال سریعتر به سرور‌های بازی آنلاین (پینگ کمتر و تاخیر کمتر)
  2. استاندارد‌های به روز وای فای
  3. آنتن‌های متعدد
  4. پورت‌های اضافی برای اترنت
  5. اولویت‌بندی شبکه
  6. ادغام با دستگاه‌های اینترنت اشیا
  7. سازگاری با IFTTT
  8. پشتیبانی از سیستم عامل مودم منبع باز

 

  • کیفیت خدمات

یکی از ویژگی‌های اصلی مودم‎‌های بازی، کیفیت خدمات (QoS) است. این اساساً به این معنی است که مودم بازی ترافیک بازی را در اولویت قرار می‌دهد. این QoS نقش مهمی در ایجاد یک تجربه بازی روان‌تر ایفا می‌کند که در نرخ فریم، تاخیر و اتصال بهترین است.

QoS ویژگی یک مودم گیمینگ است که به آن امکان می‌دهد، از دست دادن بسته اطلاعات مربوط به بازی‌های آنلاین شما را به حداقل برساند، علاوه بر این، تمام ترافیک اینترنت ورودی و خروجی دیگر را از طریق یک جریان جداگانه مسیریابی ایمن می‌کند.

 

 

حال برسیم به بررسی چند مودم گیمینگ :

۱.مشخصات مودم رومیزی هواوی مدل B622

 

مودم گیمینگ IDH

 

برند هواوی در بین محصولات خود یک مودم گیمینگ رومیزی با قابلیت‌های ویژه‌ای را طراحی و تولید کرده است. مودم رومیزی هواوی مدل B622 هم در محل کار و هم در خانه می‌تواند نیاز شما را به اینترنت برطرف کند. برای دسترسی به اینترنت تنها کافی است یک سیم کارت ۴G خریداری و با نصب در داخل مودم به اینترنت دسترسی پیدا کنید. شکل ظاهری این مودم همراه با نشانگر‌های ال‌ای دی است که می‌توانید از موقعیت اینترنت، وای فای، لن و و خاموش یا روشن بودن دستگاه مطلع شوید. آنچه در این دستگاه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۷۵ مگابیت بر ثانیه است که این میزان از سرعت دانلود و آپلود در حالت FDD-LTE به ۴۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

 

 

مودم رومیزی 4.5G TD-LTE هواوی مدل B622-335

 

یک گروه از افراد که علاقمندان به خرید این مودم هستند، گیمر‌ها می‌باشند. با خرید مودم بی۶۲۲ می‌توانند یک بازی بدون تاخیر را تجربه کنند. علاوه بر این، مشاهده فیلم‌ها و سریال‌ها و برقراری ارتباط تصویری بدون قطعی از دیگر ویژگی‌های این مودم است. اگر از چند پهنای باند استفاده می‌کنید این مودم می‌تواند به طور خودکار از باند ۲٫۴ به ۵ گیگاهرتز تغییر پیدا کند. اتصال همزمان ۳۲ کاربر نیز از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه است. تعداد درگاه‌های مودمB622  یک پورت برای اتصال لپ تاپ و سایر لوازم، یک پورت برای اتصال سیم تلفن است. قطعاً با خرید این مودم می‌توانید در بازی‌های آنلاین به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کنید.

۲.مشخصات مودم همراه هواوی مدل E5785

 

مودم گیمینگ همراه هواوی IDH

 

 

اگر به دنبال یک مودم گیمینگ همراه هستید، هواوی با تولید یک مودم جدید همراه، شما را غافلگیر خواهد کرد. مودم همراه هواوی مدل E5785، با سرعت دانلود ۳۰۰ و آپلود ۱۰۰ مگابیت، از مودم‌های مناسب برند هواوی است. این دستگاه از شبکه ۲G، ۳G و ۴G حمایت می‌کند. اگر در حال فکر کردن به خرید این دستگاه هستید، باید گفت در ایران اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و رایتل این مودم را پشتیبانی می‌کنند.

 

مودم همراه TD-LTE هواوی مدل E5785-330

 

 

از این رو می‌توانید سیم کارت ۴G یا G4.5 هر یک از اپراتور‌ها را برای این مودم استفاده کنید. با توجه به اینکه این دستگاه از دو فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند، سرعت‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد. بدین ترتیب این مودم می‌تواند برای گیمر‌ها بسیار مؤثر واقع شود. باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این دستگاه حدود ۱۲ ساعت شارژ نگه می‌دارد و می‌توانید بدون وقفه از اینترنت آن استفاده کنید. بر روی صفحه ۱۴ اینچی، تمام اطلاعات موجود از جمله اتصال وای فای و میزان آنتن دهی قابل مشاهده است.

 از مشخصات دیگر مودم E5785 وجود یک شیار کارت حافظه است که می‌توانید کارت حافظه میکرو اس دی را برای ذخیره اطلاعات در آن قرار دهید. این مودم از آنتن‌های داخلی برخوردار است. اتصال همزمان ۳۲ کاربر به مودم نیز از ویژگی‌های دیگر این دستگاه است.

نکات مهم در خرید مودم گیمینگ

قبل از شروع خرید مودم گیمینگ، باید تمام جنبه‌های زیر را در نظر و از شرایط زیر اطلاعات لازم را داشته باشید:

  • سرعت اتصال سرویس اینترنت شما چقدر است؟
  • تعداد کل دستگاه‌های متصل در خانه چند عدد است؟
  • اندازه خانه یا اتاقی که می‌خواهید مودم خود را در آن نصب کنید چقدر است؟
  1. ظرفیت پردازنده و سرعت رم

این اصطلاحات مشابه اصطلاحات معمولی رایانه است. سرعت بیشتر پردازنده به معنای سرعت بالاتری است که مودم پرسرعت گیمینگ شما اتصالات را مدیریت کرده و داده‌ها را به دستگاه‌های متصل منتقل می‌کند. همچنین، این ویژگی بر QoS نیز تأثیر می‌گذارد. امتیاز پردازنده و رم بهتر، QoS بالاتر است.

 

  1. سرعت اتصال به اینترنت

این مفهوم ساده‌تری است. این نشان‌دهنده سرعتی است که با آن داده‌ها از ISP شما به مودم می‌رسد. علاوه بر این، تجربه بازی همیشه با سرعت نسبت مستقیم دارد.

 

  1. استاندارد‌های بی‌سیم

این معیاری است که نشان می‌دهد مودم گیمینگ شما برای کدام استاندارد‌های اتصال بی‌سیم طراحی شده است. استاندارد بی‌سیم پر استفاده، تا کنون، ۸۰۲٫۱۱ax است که به زودی با جدیدترین مشخصات جایگزین خواهد شد.

 

  1. تاخیر شبکه

این مدت زمانی است که بسته داده از رایانه شما به سرور بازی می‌رسد. بدیهی است که این زمان باید کم باشد. اگر زمان تاخیر آن بین ۲۰ تا ۳۰ میلی ثانیه باشد، می‌توانید بهترین مودم بازی را در نظر بگیرید. نکته قابل توجه، اگر تاخیر شبکه بیش از ۱۵۰ میلی ثانیه باشد، تجربه بازی شما کاهش می‌یابد. این اثر را به‌عنوان فریم‌های از دست رفته در بازی یا پاسخ آهسته‌تر مشاهده می‌کنید، اگرچه سرعت ISP خوب است.

 

  1. اتصال Wi-Fi چند باند

یک مودم گیمینگ به دلیل این ویژگی به چندین کانال انتقال می‌یابد. جدیدترین مودم‌های بازی موجود در بازار قادر به انتقال حداکثر سه کانال در یک زمان هستند.

 

  1. اترنت گیگابیت

این مشخص می‌کند که مودم بازی شما چند پورت اترنت سیمی دارد. باید در نظر بگیرید که چند دستگاه متصل به سیم در خانه شما وجود دارد و سپس در مورد این ویژگی مودم بازی تصمیم بگیرید.

 

سخن پایانی

وقتی نوبت به انجام بازی‌های چند نفره رقابتی آنلاین می‌رسد، پینگ مودم نقش مهمی ایفا می‌کند. پینگ بالا به این معنی است که هنگام اتصال به سرور بازی با مشکل مواجه می‌شوید. در نتیجه، هر ورودی که به یک بازی بدهید با تاخیر مواجه می‌شود و حریف شما این شانس را پیدا می‌کند که قبل از اینکه بتوانید او را به زمین بزنید، او شما را زمین بزند. اما مبارزه با پینگ بالا کار بزرگی نیست. فقط با ایجاد تغییرات خاصی مانند استفاده از کابل اترنت به جای Wi-Fi برای اتصال پایدارتر یا خرید مودم‌های مخصوص گیمینگ می‌توانید پینگ را کاهش دهید. شما می‌توانید این مودم‌ها را از نوع مودم رومیزی، مودم همراه، مودم سیم کارت خور انتخاب کنید. مودم مدل B622 از جمله ارزانترین مودم گیمینگ هوآوی است که می‌توانید بازی خوب را تجربه کنید. مودم مدل E5785 و مودم رومیزی B622 از  برند هوآوی نیز یک مودم با کیفیت، مودم پر سرعت و مناسب برای گیمینگ است.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *