آموزشی, News

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم و حل مشکل آن – ۱۱ علت

what do the lights on my modem mean f99d08edebc643f682882ce40eb3309a

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم و یا چشمک زن بودن آن از مواردی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم.

به زبانی ساده اگر بخواهیم بررسی کنیم که چرا چراغ اینترنت مودم روشن نمی شود باید گفت که ارتباط بین روتر و isp قطع شده و یا هیچ ارتباطی وجود ندارد. حال باید این مشکل از نظر سخت افزار یا نرم افزار بررسی شود.

چنین مشکلی برای مودم هواوی با توجه به کیفیت بالا کمتر دیده می شود اما سایر برندها بسیار با این مشکل روبرو هستند. در این مقاله به علل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می پردازیم. با IDH همراه باشید.

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

 

علل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

چراغ اینترنت مودم خاموش است و یا روشن نمی شود. چکار باید کرد؟

 

اولین و مهمترین دلیل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم: ارزیابی سیم تلفن

اولین کاری که در راستای روشن نشدن چراغ اینترنت مودم باید انجام داد بررسی سیم تلفن است. در واقع باید بررسی شود که کابل تلفن قطع شده است یا خیر. کافیست یک بار خط تلفن را از دستگاه جدا کرده و آن را به گوشی تلفن وصل کنید و شماره گیری نمایید. به این ترتیب بررسی می شود که خط تلفن به چه صورت اجرا می شود. اگر ارتباط درست باشد یعنی کابل مشکلی ندارد و باید به سراغ روش دیگر رفت.

 

مودم را ریستارت کنید!

به روز رسانی پروتکل های ارتباطی برای مودم ۵ جی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین برای اینکه همه چیز دقیق و اصولی پیش برود نیاز است که دستگاه را یک بار ری استارت نمایید. عدم برقراری ارتباط در اغلب مواقع به خاطر به روز نبودن دستگاه است. کابل برق می بایست جداسازی شود و همه چراغ ها خاموش شوند. ۵ دقیقه صبر کنید و دوباره سیم را وارد کنید. به روزرسانی مودم هواوی معمولاً مرتب صورت می گیرد و نیازی به ریستارت نیست. شاید دلیل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم شما همین باشد!

 

نویزگیر بسیار مهم است!

مودم هواوی دارای نویزگیر مخصوص است اما سایر برندها نیاز به قطعه نویزگیر دارند. برخی از افراد مودم را بدون نویزگیر یا اسپلیتر استفاده می کنند. نویزهای محیطی معمولاً خطوط تلفن تاثیر می گذارند و سبب قطع اتصال می شوند. این دستگاه کمک می کند تا مشکلات خاموشی چراغ دستگاه اینترنت برطرف شود.

 

بررسی تعداد دستگاه متصل به مودم به شکل همزمان

در صورتی که تعداد دستگاه زیادی به مودم وصل باشد در نهایت اینترنت دستگاه با مشکل روبرو می شود. هرچه تعداد دستگاه های متصل همزمان بیشتر باشد در نهایت روی اینترنت تاثیر می گذارد. در این حالت بهترین کار این است که اتصالات را کاهش دهید.

 

روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

رایج ترین دلیل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم: مشکلات isp

معمولاً رایج ترین مشکل مودم ها قطعی از سمت سرویس دهنده اینترنت است. این موضوع بر اساس isp نیز سنجیده می شود. در واقع نیاز است که سخت افزارها و نرم افزارها به درستی بررسی شود و شبکه جهانی اینترنت نیز از نظر ارتباط ارزیابی شوند. مودم zte کمتر دچار این مشکل می شود چون ساختار نرم افزاری قدرتمندی دارد. برای روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می توانید پس از بررسی های اولیه، با isp خود تماس بگیرید.

 

پریز تلفن را چک کنید!

علت روشن نشدن چراغ اینترنت مودم خرابی پریز است. در واقع نیاز است که سیم کشی داخل پریز تلفن ارزیابی شود. دقت کنید که محل اتصال سوکت کابل تلفن قطع شده است. نیاز است که پریز تلفن را از نظر تلفن و برق بررسی کنید.

 

چشمک نزدن مودم

گاه دیده شده است که پس از ریستارت کردن مودم باز چراغ اینترنت خاموش است. این یعنی اتصال به اینترنت وجود ندارد. در این صورت نیاز است یک سری موارد اعم از تنظیمات ویندوز، به روز رسانی firmware مودم، تغییر آی پی آدرس مودم، غیر فعال کردن فیلتر مک و تنظیم مجدد آی پی ارزیابی شود.

 

ارزیابی تنظیمات ویندوز

در صورتی که چراغ اینترنت روشن نشود نیاز است که تنظیمات ویندوز بررسی شود. یک سری روش های عیب یابی از سوی ویندوز داده می شود تا مشکل به صورت خودکار برطرف شود. در بخش Troubleshoot Problems به این موضوع پرداخته شده است.

 

به روز رسانی firmware

یکی از دلایلی که سبب روشن نشدن چراغ اینترنت مودم می شود این است که بخش firmware فعال یا به روز رسانی نشده است. در این صورت باید تنظیمات بررسی شده و کابل اترنت ارزیابی شود.

 

تغییر آی پی آدرس مودم

اگر باز هم مشکل روشن نشدن چراغ مودم وجود دارد نیاز است که به آی آدرس مودم دقت کنی. دقت کنید که عدم اتصال به اینترنت خود یکی از مسائلی است که می بایست ارزیابی شود. برای تغییر آی پی آدرس نیاز است که گزینه Command prompt را انتخاب کنید و در نهایت run را تایپ کنید. پس از آن پنجره ای برای شما باز می شود که می بایست خط فرمان “ipconfig /release” را تایپ کنید. در این راستا بهتر است که از یک متخصص کمک بخواهید.

 

کیفیت دستگاه را بررسی کنید

برای خرید مودم سعی کنید از سلامت آن چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری ارزیابی های لازم را انجام دهید. دقت کنید که دستگاه ها بر اساس ساختاری که دارند دسته بندی می شوند. برخی از مدل ها ساختار چند منظوره دارند و برخی دیگر به صورتی طراحی شده اند که فقط در زمان مشخصی کار می کنند یعنی تایم کاری مخصوص دارند. نباید مدام دستگاه را روشن و خاموش کنید. این موضوع خود سبب بروز مشکلات زیادی می شود. سعی کنید دستگاه را در مکانی قرار دهید که نیاز به جابجایی آن نباشد. البته که به طور کلی دستگاه هایی که دارای کیفیت ساخت خوب هستند و برند مناسبی دارند برای استفاده هیچ مشکلی نخواهند داشت. از یاد نبرید که دستگاه های مختلف را از نظر سبک ساخت مورد ارزیابی قرار دهید و سعی کنید بهترین انتخاب را داشته باشید. برخی از دستگاه ها قیمت مناسبی دارند اما در نهایت کارایی خوبی از آنها نخواهید دید.

جمع بندی: دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

در دنیای امروز می توان شرایط را به شکلی دنبال کرد که هیچ مشکلی ایجاد نشود. دقت کنید که به طور کلی دستگاه ها از نظر ساختار و عملکرد بسیار عالی ارزیابی شده اند و هر محصولی که به دست شما می رسد در نهایت از نظر ساختار مناسب است. شما می توانید محصول را به شکل کاملاً با کیفیت خریداری کنید بدون اینکه مشکلی ایجاد شود. شرایط خرید مودم با کیفیت بالا برای شما فراهم شده است و می توانید نهایت استفاده را داشته باشید.

 

مطالب و منابع مرتبط با دلایل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم

حل مشکل روشن نشدن چراغ اینترنت مودم و بقیه چراغ ها

جامع ترین آموزش رفع تمامی خطاهای اتصال به اینترنت در تمام ویندوز ها

جامع ترین آموزش نرم افزار ZTElink برای مدیریت مودم های ZTE

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *